It's raining men

Fröken Vår bytte skepnad över natten, och i dag är det herr Höst som visat framfötterna i stället. Det stavas s-p-ö-r-e-g-n. Spöregn. Blött. Kallt. Mycket. Non stop. Hela tiden. Uscha! 

Om jag inte visste bättre skulle jag nästan kunna tro att jag befann mig i Malmö med tanke på vädret, och det faktum att jag under kvällen kalasat på det svenska godis som mamma och pappa förde med sig när de hälsade på försvagade inte direkt illusionen. Det var bara när Keeper kom inlufsandes som bilden sprack. Nog för att han påminner en del om brodern min (eller är det tvärtom?), men riktigt så illa ställt är det faktiskt inte!

Trots regnet och det obehag det medför har jag haft en riktigt bra söndag. Var ute med Sana & Bea i går kväll och sov således över i deras fina lägenhet belägen på Upper West. På One if by Land, Two if by Sea åt vi idag söndagsbrunch tillsammans med ännu en svenska, mycket trevligt! Efter några timmars prat & mat gick vi skilda vägar och jag personligen styrde kosan mot Svenska Kyrkan och Ung i New York-träffen. Vi var nog tre gånger så många trevliga människor som sist, och det i kombination med hemgjorda semlor utgjorde en väldigt fin ekvation!

Överlag tycker jag att hela helgen har varit en väldigt fin ekvation, om än lite långsam på sina ställen. Det är inte helt lätt att ställa om från tre veckor med intensiva besök till att helt plötsligt vara "ensam" igen... Men man måste ju få tid att ha lite tråkigt/fundera också, det är säkert sunt på nått höger!

Nähä, nu ska den här trötta klumpen som utger sig för att vara min kropp släcka lampan och dra täcket över huvudet för lite välbehövlig skönhetssömn. Det ryktas om att det kommer en ny dag i morgon, så det är kanske bäst att förbereda sig lite. God natt!


Kommentarer
Postat av: Pp

Det heter väl Duscha, inte Uscha? Tänker man dessutom på att det på italienska heter "fare la doccia" (att göra duschen), förstår man att väder-guden måste öva på sitt spöregn lite då och då för att kunna få dropparna att flyga så där tätt genom luften utan att krocka.



På tal om att få saker att flyga tätt genom luften utan att krocka vet jag vem som är lika lik Keeper som 1:e soff-värmaren här i Malmö. Nämligen en trött tös i en säng nära dig, som skulle kunna gå under namnet Sleeper.



Sussa sött,

Pp.



PS OBS att det inte var jag som skrev "välbehövlig skönhetssömn". DS

2011-03-07 @ 20:14:43
Postat av: Åsa

Jag har sagt det innan och jag säger det igen: När det gäller Svenska kyrkan i utlandets olika "Ung i ..." träffar så akta dig så du inte stöter på någon söt småläning (han kan i och för sig komma från andra landskap också...). Det kan få oannade konsekvenser. Trust me, been there done that! :)

2011-03-09 @ 10:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0