Bright lights, big city

Fredag, underbara fredag! Det är lite lustigt att jag - som har världens mest avslappnade jobb där jag i stort sett kan jobba hur, när och var jag vill med undantag för en schemalagd hundpromenad - ändå tycker att det är lika skönt med fredag och helg som jag alltid gjort. Det är liksom som att man aldrig riktigt kan få nog av den där helg-känslan, oavsett hur mycket eller lite man gör resten av veckans dagar. Märkligt!


Nåja, fredag är det i alla fall, hur man än vrider och vänder på saken. Jag har inga storslagna planer för helgen för att vara helt ärlig, men lite aktiviteter ligger ändå för mig. Jag går ut lugnt med en myskväll tillsammans med Anna där middag och bio står på schemat. Kanske att vi sedan fortsätter till Skyroom vilket jag hört väldans mycket om, eller så tuffar jag helt enkelt hem till Tarrytown igen när vi känner oss nöjda.


I morgon blir det brunch på Coffee Labs, en tur till skomakaren där jag ska hämta upp mina (förhoppningsvis hela och fina) skor och på kvällen blir det någon form av underhålling i stan med Sana & Bea. Söndagen kommer att gå i svenskhetens tecken; det är dags för träff nummer tre i Svenska Kyrkan, och jag hörde rykten som sa att det skulle serveras semlor till fikat. Låter farligt och ohälsosamt, men så är det ju å andra sidan med det mesta här i livet... Som någon fyndig människa en gång sa: "Allt jag tycker om här i livet är antingen olagligt, omoraliskt eller fettbildande."


Med dessa klokheter lämnar jag er och ger mig ut i solskenet i stället. I ren demonstration tänker jag skippa det där extra paret strumpbyxor och lägga raggsockarna på hyllan, för nu får det ta mig tusan vara vår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0