Sunday, sunny Sunday

Swooosh! Vet ni vad det där var? Det var min helg, som flög förbi i en väldig fart kan jag säga. Jag tyckte att det var alldeles nyligen som jag satt här och knattrade i torsdagsregnet, men innan jag visste ordet av hade helgens alla dagar gått förbi. Tiden går ju fort när man har roligt säger de, och det är antagligen därför allt har gått så snabbt. För jag har faktiskt haft just det - roligt!

Jag vet inte riktigt hur jag ska lyckas delge er helgens händelser utan att riskera att låta som en skiva på repeat, men jag kan ju göra ett tappert försök i alla fall... Fredagskvällen spenderades i Soho där jag mötte Sana och Bea, två supetgulliga tjejer på 23 och 25 som jobbar på Handelskammaren i New York sedan två veckor tillbaka. Vi var på restaurangen/baren Bread som vi hört mycket bra om, och vi blev inte nämnvärt besvikna. Soho överhuvudtaget verkade vara ett väldigt skönt område - definitivt värt ett återbesök!

Efter fredag kommer lördag, då jag tog mitt pick och pack och åkte in till storstan igen. Lunch på Le Pain Quotidien (underbart!) tillsammans med en tjej som heter Anna följdes av promenad till Max Brenners (chokladrestaurangernas chokladrestaurang) där vi mötte upp tre andra svenska au pairs och snackade av oss lite till. Sedan tog jag tunnelbanan till Upper West Side för matlagning hemma hos Sana och Bea, och vi tre avslutade lördagen samt påbörjade söndagen i sällskap av tre trevliga amerikaner (som jag fått tag på via Charlotte) i folkvimlet på Lower East Side.

Erbjudandet att sova över hos Sana och Bea inne i stan accepterade jag utan övertalning, och det var inte förrän kring 16 i dag som lilla Tarrytown fick njuta av mitt sällskap igen. Trött som en tok är jag, men jag är även hemskt nöjd med helgen och alla de sociala engagemangen den bjudit på! Tänk så skönt, att det blev lite av den varan här borta också...

Nähä hörni, "trött som en tok" var det, och därför överger jag er nu för en date med kudden min. Vi hörs snart igen!


Kommentarer
Postat av: Elina

Låter som om du haft en underbar helg! Förresten, titta i din inbox på Facebook! Kramar

2011-02-02 @ 14:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0