Trött men lycklig

Ännu en fullspäckad dag i stora staden har nått sitt slut, och för tillfället är jag så trött att jag knappt vet vad jag själv heter. Nattsömnen stördes lite av kaffeintag för sent på kvällen samt av grannens hund, och sedan har det varit gasen i botten från klockan åtta i morse. Kontorsjobb, hundpromenader, barnpassning och middagsbjudning har varit huvudpunkterna, och det har varit väldigt trevligt alltihop!

Jag måste säga att jag är extremt positivt överraskad över min första vecka här, aldrig trodde jag väl att det skulle bli så här bra! Keeper har blivit min bästa kompis, Charlotte är världens bästa värdinna, barnen jag "vaktar" hade inte kunnat bli schysstare och kontorsarbetet ger ännu lite mera klirr i kassan. Med tanke på att jag åkte hit med inställningen att överhuvudtaget inte tjäna ett korvöre under vistelsen känns det rätt bra att redan ha skrapat ihop ca 1200 kr...

Några av dessa riksdalerna kommer dock att vara ett minne blott om ett dygn ungefär, eftersom att morgondagen ska spenderas på Manhattan. Forever 21, Banana Republic, Juicy Couture och andra trevliga ställen ska gynnas, och jag ser fram emot det!

I morgon ska jag även umgås en del med italienarna jag grävde fram under mitt besök på EF i går (skulle gå dit på movie night vilket i stället utvecklades till torsdagsmiddag i deras cafeteria) - de hade planer på att inspektera kvällslivet i East Village vilket jag tycker lät trevligt. På söndag blir det Manhattan igen (då vi redan köpt och delat på ett månadskort för tåget är det bara bra ju mer jag åker) och Svenska Kyrkan blir målet.

Nu ska jag inta ett lite mer horisontellt läge i min mysiga säng och sova några timmar innan det är dags att skutta upp igen. Sweet dreams!


Kommentarer
Postat av: Pp

Vilken rivstart du haft! Du gasar på rejält, men tänk på att Keeper är gammal och behöver lugn och ro kring sig, så med honom får du ta några slappa timmar ibland.

Att titta in på Manhattan lite då coh då låter helt OK, undrar hur en tur till Espresso House på Södergatan kommer att stå sig efter det här. Och champagne på en onsdag kan vara härligt vanebildande. Mondäna vanor du lägger dig till med!



Ha det fortsatt underbart, så hörs vi i helgen,

Pp.

2011-01-15 @ 13:55:54
URL: http://oddball.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0