I'm gonna find another you

Jag och en kopp te med motivet "Don't mess with Texas" sitter i mitt mysiga lilla rum och tänker tillbaka på min första dag som Keepers sällskapsdam/personliga tränare. Just den biten har gått alldeles utmärkt, även om han fortfarande är lite fundersam över vad jag är för en typ och vad jag ska hänga efter honom för. Men vi blir nog snart bästisar, det känner jag på mig!

För övrigt har inte dagen varit så framgångsrik faktiskt, åtminstone inte när det kommer till hela den här lära känna-grejen. Jag promenerade den långa uppförsbacken upp till EF-skolan för att kolla om jag kunde hänga på någon av deras aktiviteter och därmed lära känna folk - det hade nämligen Maja som var här före mig gjort. Men personalen var ungefär lika service minded som ett gäng soptunnor, och ingen ville hjälpa mig eller svara på mina frågor. Efter en halvtimmes fruktlösa försök fick jag snällt gå därifrån utan att ha fått ett enda dugg uträttat. Jag tycker sämre och sämre om det där företaget för varje gång jag beblandar mig med dem... Nåja, ska försöka ringa i morgon i stället och se i fall det funkar bättre.

Efter detta misslyckade besök traskade jag ner till Bella's Diner (det är precis så tacky som det låter) i förhoppningen att stöta ihop med norrmännen jag pratade med i går, som sagt att de skulle befinna sig där då. Men inte heller här hade jag någon tur, ingen dök upp och jag fick ännu en gång gå ifrån utan att ha uppnått något. 

Efter det här måste jag erkänna att jag var lite nedslagen och det var några minuter där som det kändes som att jag aaaldrig skulle kunna hitta någon att umgås med. En stund senare tänkte jag dock lite klarare, insåg att det trots allt bara är min andra dag här borta och att det finns massor av fler möjligheter att utnyttja. Mitt hopp ligger nu alltså hos Svenska Kyrkans mötespunkt för unga i New York som jag tänkt besöka på söndag, samt hos utbytesstundenterna som bor hemma hos familjen Locke (där jag ska sitta barnvakt i morgon kväll). Wish me luck!



(Jag vet att jag utlovade bilder tills i dag, men ni får helt enkelt ta och hålla er ett tag till då det inte riktigt blivit tillfälle för så mycket fotografering. Men det kommer, det kommer!)
 

Kommentarer
Postat av: Cajsa

Det känns alltid tungt i början innan man börjar känna sig hemma på riktigt. Du kommer träffa massor av vänner innan du vet ordet av. No stress, liksom, du har ju precis landat ^ xoxoxoxoxox!

2011-01-11 @ 18:27:00
URL: http://lifebycajsa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0