Fortunate.

Plötsligt händer det, och det gjorde det. Det hände. Måndagen den 24 januari släppte någon på proppen som blockerat alla mina tidigare kontaktförsök, och plötsligt forsade det in trevliga meddelanden och förslag. Förvisso enbart från svenskar, men i mitt desperata tillstånd får de gärna komma från Uzbekistan om de vill, så länge de går på två ben och är hyfsat unga & trevliga!

Kontentan av det hela blev att jag gick från att inte göra speciellt mycket alls till att plötsligt ha både en och tre träffar inplanerade. Igår träffade jag två svenska killar (som båda var från Linköping, otroligt nog) för en kvällsfika inne i stan, i morgon ska jag gå på bio med Svenska Kyrkan, på fredag kväll ska jag träffa två svenska tjejer, på lördag ska jag försöka ordna något med Anna som jag träffade i kyrkan förra veckan och så är det en yngre kompis till Charlotte som vill ses någon gång i helgen också.  Sedan hur mycket av det här som faktiskt blir av är väl en annan femma, men tills jag vet bättre är jag mer positiv än någonsin!

Just i kväll har jag dock inga större planer, men med tanke på min energinivå känns det rätt bra ändå. Råkade hamna på ett lokaltåg (vilket tar nästan dubbelt så lång tid som det vanliga tåget) när jag skulle åka hem igår, så det blev en sen hemkomst åtföljt av en tidig uppstigning för Keepers morgonpromenad. Ingen vinnande kombination, men jag har tur som har så pass lugna och förhållandevis kravlösa dagar att återhämta mig på, haha...

Nu när den sociala biten börjar ordna sig känner jag mig om möjligt ännu mer lyckligt lottad som fått chansen till en sådan här upplevelse. Det kommer att bli svårt att komma hem och leka seriös igen, med jobbsökande, universitetsfix och allt vad det heter, men det ska nog gå det med. Den tiden, den sorgen! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0