Den som väntar på något gott...

Lördag eftermiddag i Tarrytown, och jag har bänkat mig på Coffee Labs som är ett litet mysigt kafferosteri på Main Street. Här sitter jag och min kaffekopp, lyssnar på folk och tittar ut genom fönstret där solen skiner för allt vad den är värd. Om ungefär en halvtimme ska jag strosa hem till familjen Locke där jag ska träffa Yama, en av utbytesstudenterna som bor där. Ska åka in till China Town tillsammans med henne och några av hennes EF-kompisar och spendera eftermiddagen/kvällen bland kineser och turister.

Jajamen, ni läste rätt! Äntligen, äntligen har jag hittat en levande varelse med två ben och av en ålder som inte överstiger 25 år som faktiskt har lust att göra något med sitt liv här! Jag har ju träffat henne en gång förut och hörde av mig till henne några gånger förra helgen, men det var inte förrän i går som hon hörde av sig tillbaka och ville hitta på nått. Vi spenderade eftermiddagen och kvällen i Nyack/White Plains/Tarrytown i går, och i dag är det alltså dags för the big city.

Känns riktigt bra att ha fått tag i någon till slut, efter mycket möda och stort besvär. Nu hoppas jag bara på att det utvecklas på rätt håll och att jag träffar mer trevliga människor allt eftersom. Man ska ju börja någonstans, och det här känns som en bra start...

Nu är det hög tid för mig att ta mitt pick och pack - ska hinna hem och lämna av datorn och lite sådär innan vi åker. So long!


Kommentarer
Postat av: Yowhanna

Söta fina du! :D <3

2011-01-23 @ 18:02:46
Postat av: Pp

Hur smakade hunden i China Town? Vad tycker Keeper om sådana matvanor? Eller var det orm ni serverades?



Måste säga att som 25+are känns lite diskrimerande att läsa din generations-dissning!



/Pp.

2011-01-23 @ 20:52:00
URL: http://oddball.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0