Gillar läget

"Today is a good day" sjunger Anna Ternheim, och idag kan jag inte göra mycket annat än att hålla med. Klockan 7 vaknade jag alldeles utvilad och härlig, med U2:s "It's a Beautiful Day" på huvudet, och sedan har det liksom fortsatt i den andan.

Solen är förvisso rätt blyg av sig i dag, men det känns ändå som att det ligger lite glad vår i luften. Sedan om det är rent önsketänkande eller faktiskt stämmer låter jag vara osagt – huvudsaken är hur det känns! Jag hörde förresten rykten som sa att det i Sverige skvallrats om att våren inte skulle komma på besök förrän i April. Snälla någon, säg att det inte stämmer?

På tal om Sverige och besök så är det ju precis vad jag ska få i dag – Sverigebesök alltså. Åsa var snäll nog att lägga ut lite pengar på en flygbiljett, och ända fram till måndag får vi njuta av varandras sällskap! Jag har redan smidit lite planer på bus jag ska lura in henne på, och så lär väl det bli en hel del turistande också antar jag. Just sådana saker har jag ju sparat lite på just på grund av att jag skulle få besök, så varken Empire State, Frihetsgudinnan eller MoMa har besökts ännu!
 

Men när man ska ha besök vill det till att det ser ordentligt ut, och därför ska jag nu gå iväg och umgås lite med herr Dammsugare. So long!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0