Saturday fever

Det är något speciellt med lördagar. Oavsett hur ledig eller upptagen jag är i övrigt, så ligger det alltid något lite extra skimrande över veckans sjätte dag, något som gör att den framstår som lite bättre än alla andra veckodagar. Lördagar är en dag då man kan unna sig att släppa lite på kontrollen, låta dagen ta sin egen väg och se var det leder. Jag gillar det!

Min lördag har inte tagit så värst äventyrliga vägar ännu, utan hittills har den mest ägnats åt diverse återhämtning. I går var jag ute med Anna och tre andra tjejer på Nikki Beach inne i stan, och vi hade jätteroliga timmar bland alla helgfirande amerikaner!

Trött, glad och ond om fötterna tog jag tåget hem och sov några timmar innan jag startade lördagen med en efterlängtad dusch. Sedan blev det lyxfrukost (lunch) i form av nybakad bagel (jag har sakta men säkert börjat inse att det är bagels av alla onyttigheter som kommer att bli min undergång här borta), fruktsallad, juice samt en kopp av mitt snordyra gördetsjälv-Starbucks-kaffe som jag unnade mig att köpa av någon anledning. Det kallar jag en fin start på dagen!

Nu hade jag tänkt kontorsjobba i någon timme innan det blir dags att plocka fram finkläderna igen. Olivia kommer hit och lagar mat vid 17, och så letar vi oss tillsammans in till Upper West för inflyttnings/födelsedagsfest hos Sana och Bea. Ska bli supertrevligt!

Planen för morgondagen ser ut som så att jag sover hos Sana & Bea, och sedan blir det brunch på Max Brenners (farligtfarligt) tillsammans med ännu en ny svensk kontakt jag letat fram. Ska därefter försöka hinna hem till Tarrytown för diverse uppfräschning innan det är Super Bowl-firande (vad firar vi?) på Flannery's bar som gäller. Just Super Bowl är tydligen något man absolut inte får missa i fall man vill kunna säga att man upplevt den amerikanska kulturen, så jag går snällt dit och beskådar underverket tillsammans med resten av New York!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0